وکیل ثبتی بندرعباس

وکیل ثبتی تهران

امور ثبتی از جمله مسائلی است که با مواد قانونی بسیار زیاد و متنوعی در آن روبرو هستیم و به کار گیری این مواد قانونی برای احقاق حقوق نیز در بسیاری از مواقع به شدت پیچیده می شود. از این رو وکیل متخصص امور ثبتی یکی از انواع وکالت های مهم برای حل این چالش ها است که کاربران می توانند با تکیه بر تجارب وی خیلی راحت تر از چالش های چنین دعاوی عبور نمایند.

وکیل ثبتی در بندرعباس

وکیل ثبتی یکی از انواع وکالت های کاربردی و مورد نیاز برای مسائل حقوقی ثبتی است. البته شایان ذکر است که مسائل و چالش های حقوقی به صورت کلی باید با درجه اهمیت بالا مد نظر قرار گرفته و تمام کاربران قبل از هر اقدامی در چنین مسائلی لازم است تا با وکیل و مشاور حقوقی به مشورت بپردازند. در غیر این صورت ممکن است تاوان سنگینی را پرداخته و ضررهای هنگفتی را وارد زندگی خود نمایند. این موضوع مختص شرایط خاصی نبوده و امور و دعاوی ثبتی تنها یکی از این بخش ها است که به دلیل پیچیدگی های بسیار زیادی کمی با اهمیت بیشتر بدان نگاه شده است.

وکیل امور ثبتی کیست؟

دفتر ثبت اسناد و مدارک در کشور ما یکی از قدیمی ترین دفاتر رسمی است که از سال های بسیار دور برای انجام امورات ثبتی در کنار کاربران جامعه ایرانی قرار گرفته است. به دلیل اینکه مراحل ثبت برای هر چیزی نیاز به طی کردن مراحل بسیار زیاد و عبور از فیلترهای مختلفی دارد، از این رو قوانین مختلفی نیز برای آن تبیین شده است. وکیل ثبتی کسی است که به صورت کامل به قوانین و موارد مربوط به دعاوی و امور ثبتی مسلط بوده و کاربران می توانند با اعطای حق وکالت به وی زمینه لازم برای انجام امورات و دعاوی ثبتی خود را از طریق وی فراهم آورند. وکیل متخصص امور ثبتی با داشتن حق وکالت از سوی کاربر می تواند به عنوان نماینده وی در دفتر ثبت اسناد رسمی حاضر شده و امورات مربوط به کار موکل خود را با تسلط به قوانین پیگیری نماید.

البته لازم به یادآوری است که اختیارات وکیل ثبتی با توجه به متن وکالت نامه تنظیم می شود. به این معنی که بسته به نوع وکالت نامه و مفاد آن ممکن است وظایف و اختیارات مختلفی برای وکیل در نظر گرفته باشد. از رسیدگی به امور مربوط به اداره ثبت گرده تا شرکت در دعاوی ثبتی در دادگاه و مواردی از این دست از جمله اختیاراتی است که در انواع وکالت نامه امور ثبتی درج و در اختیار وکیل پایه یک دادگستری قرار می گیرد.

چرا به وکیل متخصص امور ثبتی نیاز داریم؟

برای موارد مختلفی نیاز است تا از خدمات وکیل ثبتی استفاده کنیم. کلیه امور مربوط به شناسنامه اعم از تغییر نام خانوادگی تا تغییر سایر مشخصات مندرج در شناسنامه، رفع ممنوع الخروج بودن افراد حقیقی، تمام امورات مربوط به ثبت اختراع، اصطلاح انواع سندهای مالکیت ملکی و …، اعتراض به کلیه امور اجراییه و ابطالیه مربوط به اسناد لازم الاجرا و مواردی از این دست گوشه هایی از شرایطی است که برای پیش برد اهداف خود در آنها نیاز به استفاده از خدمات وکیل امور ثبتی خواهیم داشت.

وظایف وکیل ثبتی چیست؟

اشاره کردیم که حدود اختیارات و وظایف وکیل متخصص امور ثبتی بیشتر با توجه به نوع وکالت نامه تنظیم شده و مفاد آن تعیین می شود. از این رو برای تعریف وظایف وکیل ثبتی نیز باید متناسب با نوع وکالت نامه به بحث و گفتگو بپردازیم. اما به صورت کلی چنین فردی چه وظایفی را می تواند برای موکلین خود انجام دهد؟

اولین و شاید هم مهم ترین وظیفه وکیل متخصص امور ثبتی ارائه خدمات مشاوره در زمینه مشکلات حقوقی مربوط به ثبت اسناد و مدارک است. شما با مراجعه به وکیل امور ثبتی و با طرح چالش های پیش روی خود در وهله اول باید مشاوره های لازم برای حل آن ها را دریافت کنید.
حل چالش های مربوط به انواع دعاوی ثبت یکی دیگر از وظایف اصلی و مهم وکیل متخصص امور ثبتی است که می توانید در این باره از وی کمک بگیرید.
مراجعه به دفاتر ثبت اسناد و انجام کارهای مربوط به امور ثبت ملک، وکیل ملکی و … نیز از جمله دیگر وظایفی است که می توانید برای آن از خدمات وکیل امور ثبتی استفاده کنید.
برای تنظیم سند رسمی ملک خود نیز می توانید از این خدمات بهره مند شوید. دقت کنید که استفاده از چنین خدماتی مستلزم دادن اختیارات لازم به وکیل خواهد بود.
برای اموراتی مانند ثبت شرکت ها، ثبت علائم تجاری و ثبت برند نیز می توان از خدمات وکیل استفاده نمود.
هر چند بسیاری از وظایف یاد شده در بند بالا بسیار ساده به نظر می رسند، اما در حقیقت ممکن است چالش ها و قوانین پبچیده بسیار زیادی پشت آن ها وجود داشته باشد. اگر بدون در نظر گرفتن شرایط حاکم و قوانین مربوطه اقدام به ورود به چنین مسائلی نمایید، امکان بدتر شدن شرایط مخصوصاً در دعاوی ثبتی برای شما وجود خواهد داشت. خدمات وکیل  و استفاده از مشاوره برای چنین اموری در چنین مواقعی اهمیت خود را نشان می دهند. همچنین هر یک از این موارد و وظایفی که برشمردیم ممکن است حاوی جزئیات ریزی نیز باشند که برون رفت از چالش های مربوط به آنها نیاز به استفاده از خدمات وکیل متخصص امور ثبتی را چند برابر می نماید.

نحوه و مرجع رسیدگی به دعاوی ثبتی در قانون

سازمان ثبت اسناد و مدارک رسمی کشور زیر نظر وزارت دادگستری به فعالیت خود می پردازد. به همین دلیل برای بررسی و رسیدگی به شکایات و دعاوی ثبتی نیز باید از طریق این وزارت خانه اقدام شود. کاربران می توانند با ثبت شکایات خود در دادگاه عمومی محاکمه دادگستری اقدام به تشکیل پرونده و احقاق حقوق مورد نظر خود نمایند.

وکیل ثبتی کیست؟

حقوق دنیای گسترده و شاخه های متنوعی دارد به همین دلیل برخی از وکلا به طور تخصصی و حرفه ای در برخی از شاخه های حقوق فعالیت می کنند؛ یکی از این شاخه ها حقوق ثبت است که در زمینه قانون ثبت اسناد و املاک کشور است. این قانون یکی از پیچیده ترین و سختترین قوانین کشور محسوب می شود و صرف اطلاع از مواد آن نمی تواند باعث این شود که در یک دعوا پیروز شویم.

وظایف وکیل ثبتی شامل چه چیز هایی می باشد ؟

رایج ترین اموری که از طرف موکل به وکیل ثبتی محول می شود اغلب درباره ثبت املاک یا تنظیم اسناد ملکی است اما وظایف وکیل ثبتی به همین موارد محدود نمی شود.

وکیل ثبتی بندرعباس

Warning: Undefined variable $number_of_buttons in /home/vakilbnd/public_html/wp-content/plugins/easy-sticky-buttons/easy-sticky-buttons-data.php on line 49

Warning: Undefined variable $number_of_buttons in /home/vakilbnd/public_html/wp-content/plugins/easy-sticky-buttons/easy-sticky-buttons-data.php on line 49

Warning: Undefined variable $number_of_buttons in /home/vakilbnd/public_html/wp-content/plugins/easy-sticky-buttons/easy-sticky-buttons-data.php on line 49

Warning: Undefined variable $number_of_buttons in /home/vakilbnd/public_html/wp-content/plugins/easy-sticky-buttons/easy-sticky-buttons-data.php on line 49
ارسال پیام در واتساپ
تماس با وکیل اصبحی (بندرعباس)